Zoutmeer en zanduinen - compleet met kamelen

19 september 2014 - Kashan, Iran

Het is vandaag vrijdag en dus een rustdag....bijna alles is gesloten. Vanuit Kashan maken we een trip naar het zoutmeer (Namak Lake). Een groot contrast: de onmetelijke vlakte en de enorm hoge duinen aan de rand. We rijden langs de duinen en dan een stuk het zoutmeer op. Het pad is van ingereden zoutkorst. We lopen een stukje over de zoutlaag. Die is niet wit, maar meer geel door het zand en stof. Als je een stukje afbreekt dan zie je de witte onderkant. We proeven dat het echt zout is. Het is 70 km over onverharde weg, maar de moeite waard. Na 60 km is er een karavanserai. Er staan een tiental auto's. We hopen dat we er wat kunnen eten, maar dat valt tegen. Families slapen in de karavanserai, maar ook buiten in tentjes. Ze hebben hun eigen eten meegenomen.

's Avonds in Negin Traditional Hotel is er een feestavond. Bergbeklimmers worden gehuldigd. Ze hebben de hoogste berg van Armenië bedwongen. Er is volop eten en muziek. Heerlijk fruit en de cupcakes zijn om verslaafd aan te raken - ze hebben rozenwater gebruikt. De hoofddoekjes zakken al snel af. Nu twee dagen in Iran en al twee festiviteiten. Dat hadden we van tevoren niet kunnen bedenken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Iteke:
    21 september 2014
    Hoi reizigers!

Jullie zitten wel middenin feesten en partijen. Met heel veel lekker eten zo te lezen. Wat een prachtige kleden. Wat lijkt alles kleurrijk en overladen met veel blinkers.
    Geniet ervan!
    iteke